WIADOMOŚCI

Mercedes poprawił niezawodność i szykuje kilka innowacji w silniku
Mercedes poprawił niezawodność i szykuje kilka innowacji w silniku
Zespół Mercedesa wyjaśnił jakie zmiany wprowadził w swojej jednostce napędowej przed sezonem 2021, aby poprawić niezawodność tej konstrukcji.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Zespół Mercedesa dzisiaj pokazał nowy bolid oznaczony jako W12, a o niedawnych problemach z nowym silnikiem nie było już mowy. Szef departamentu silnikowego, Hywel Thomas kilka tygodni temu wzbudził spore zamieszanie w mediach, udzielając wywiadu, w którym sugerował iż niemiecki producent ma problemy.

W trakcie prezentacji bolidu w Brackley zdradził jednak szczegóły z wdrożonych na ten sezon poprawek, które powinny zapewnić ekipie dodatkowe osiągi, a przede wszystkim poprawić niezawodność, która na dystansie mistrzostw składających się z 23 eliminacji może okazać się kluczowa. Rywale mają czego się obawiać, gdyż jak do tej pory w hybrydowej erze silników V6 turbo, niemiecki zespół pozostaje niepokonany.

"Kończymy pracę nad poprawą niezawodności układu napędowego" mówił. "W sezonie 2020 korzystaliśmy z aluminiowej struktury silnika, która nie była tak niezawodna jak sądziliśmy, więc wdrożyliśmy nowy stop dla bloku silnika" tłumaczył Thomas.

"Dokonaliśmy również zmian w Systemie Odzyskiwania Energii [ang. ERS], aby był on bardziej odporny. W sezonie 2021 czeka nas duże wyzwanie z 23 wyścigami. Będziemy musieli upewnić się, że niezawodność silnika jest idealna. Ciężko pracowaliśmy w tym obszarze i mamy nadzieję, że się to nam opłaci."

Jedną z kluczowych zmian jakie Mercedes wprowadził w swoim silniku jest zupełnie nowy projektu układu MGU-K, po tym jak ubiegłoroczny przysporzył mu nieco problemów.

"W sezonie 2020 wdrożyliśmy zupełnie nowy układ. MGU-K było zupełnie inne niż to, z którego korzystaliśmy wcześniej" dodawał inżynier. "Pomogło nam to poczynić duże postępy w osiągach, ale projekt ten okazał się trudny w powtarzalnej produkcji i montażu."

"Mieliśmy wiele przypadków kiedy MGU-K przeszło przez pełny cykl życia i robiło to czego od niego oczekiwaliśmy, ale były też przypadki, w których zawiodło ono nas w połowie cyklu. Przed sezonem 2021 przysiedliśmy do tego, przyjrzeliśmy się ponownie projektowi i doszliśmy do tego skąd brały się awarie."

"Na ten sezon wprowadziliśmy zmiany, aby produkcja układu była bardziej powtarzalna, co powinno pomóc nam w poprawie niezawodności MGU-K."

Szef dział silnikowego Mercedesa przyznał także, że nowa jednostka zawiera kilka nowych pomysłów, które poprawią jej wydajność.

"Mamy kilka zupełnie nowych innowacji, które po raz pierwszy pojawią się w jednostce napędowej" mówił. "Stanowiło to dla nas szczególnie duże wyzwanie, gdyż miniony sezon zakończył się dość późno. Zimowa przerwa była więc krótsza niż zazwyczaj i dała nam mniej czasu na przygotowanie, co dodatkowo obciążyło nasz biznes."

"Kontynuujemy podążanie za lepszą sprawnością cieplną w komorze spalania silnika. Większość zmian można znaleźć w rdzeniu jednostki napędowej, co ma na celu maksymalizację osiągów z procesu spalania."

"Wraz z tymi zmianami wdrożyliśmy także zmiany w turbosprężarce, aby zminimalizować wpływ utraty ciepła. Te paramenty prawdopodobnie mają największy wpływ jeżeli chodzi o moc na wale oraz osiągi silnika."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
Franczos2010

02.03.2021 13:17

0

I cały mercedes ma problemy, no na pewno, gdyby ich wszystkie gadki były prawdziwe to by za wiliamsem wylądowali ;) , a są na samym szczycie od 2014. Oni i tak wszystko zgarną :( .


avatar
Duke_

02.03.2021 13:26

0

"Podczas zimowych prac nad silnikiem mieliśmy problem, spalił się nam czajnik bezprzewodowy, przez co bez kawy nie mogliśmy pracować w normalnym tempie " Tyle w temacie :)


avatar
sliwa007

02.03.2021 13:33

0

1. Franczos2010 Jasne bo im silnik spada z nieba prosto w miejsce przygotowane w bolidzie i po prostu wszystko tam jest idealne... Przecież to jest oczywiste, że oni także mają problemy podczas konstruowania silników. To nie jest tak, że wielki Mercedes projektuje silnik, produkują, składają i wszystko od razu pracuje perfekcyjnie. Mają różne problemy konstrukcyjne tak jak wszyscy, ważne by wszystko dobrze poprawić przed sezonem.


avatar
mich11

02.03.2021 15:02

0

"Kontynuujemy podążanie za lepszą sprawnością cieplną w komorze spalania silnika." Mercedes pierwszy przebił 50%. Ciekawe na jaki poziom weszli teraz?


avatar
Skoczek130

02.03.2021 21:36

0

W zeszłym roku byli praktycznie bezawaryjni. ;) Mam nadzieję, że RBR choć kilka razy zmusi ich do odkręcenia jednostki w pełni. ;)


avatar

03.03.2021 13:03

0

"Podczas zimowych prac nad silnikiem mieliśmy problem, spalił się nam czajnik bezprzewodowy, przez co bez kawy nie mogliśmy pracować w normalnym tempie " Tyle w temacie :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Emilii-Romanii

16.05 - 18.05

ZOSTAŁO

it
7DNI
16GODZ
4MIN
52SEK

16.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

17.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

18.05

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy Alpine słusznie postąpiło, zastępując Jacka Doohana Franco Colapinto po zaledwie sześciu wyścigach sezonu 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu